LH Pennygången samt LH Dim-och Godvädersgatan ställer sig bakom Uppropet

Senast att anta uppropet för protester mot marknadshyra och för en kämpande och demokratisk Hyresgästföreningen (läs uppropet här) är lokalen hyresgästföreningen Pennygången och Dim- och Godvädersgatan. Pennygången har också gjort ett eget uttalande som följer här under:

”Oavsett orsakerna eller syftet bakom förbundsstyrelsens suspension av regionstyrelsen måste förberedelserna inför protestdagen mot marknadshyror 18 april fortsätta. Namnet Pennygången blev rikskänt för åtta år sedan för ett bostadsområde som tog strid mot ett fastighetsbolag som ville chockhöja hyrorna. Då lyckades hyresgästerna genom ihärdig kamp pressa tillbaka Stena Fastigheter. En sådan historia förpliktigar och vi kommer att göra allt för att fortsätta arbetet mot den 18 april när vår styrelse har tvingats bort. Men vi kan inte göra det ensamma och uppmanar alla föreningar och lokala hyresgästföreningar i västra regionen att göra detsamma som oss och börja planera mobiliseringen. Vi ses den 18/4 på demonstrationen mot marknadshyror!”

Uttalandet antaget av Lh Pennygångens årsmöte 5/2-2020